Vi gör allt vi kan för att du ska vara nöjd med vår service, vårt bemötande och de produkter vi levererar. Trots det kan en situation uppstå där du inte är helt tillfredsställd med vårt åtagande, en reklamation. I så fall är vi angelägna om att du kontaktar oss så att vi får möjlighet att rätta till eventuella felaktigheter. Om din order är skadad eller inte håller rätt kvalitet, vill vi att du kontaktar oss. Vi kommer då att utföra en kvalitetskontroll av produkten. Om den bedöms som undermålig och inte levererar rätt mängd energi, reklameras varan och du får ny pellets eller pengarna tillbaka.
Vid en reklamation bör du kontakta oss snarast möjligt. När vi tagit emot din reklamation och konstaterat att produkten inte håller en tillfredsställande kvalitet, levererar vi en ny vara och ersättning för frakten. Alternativt återbetalas den summa du har lagt ut. Detta görs inom 30 dagar. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat din retur. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka. Uppeldad vara eller följdproblem ersätts ej. Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, hänvisar vi dig till Konsumentverket.
Om du handlat på faktura och din retur/reklamation drar ut på tiden så måste du ändå betala din faktura innan den förfaller. Vi kommer sedan att ersätta dig efter att vi behandlat din retur/reklamation.