Vi på Laxå Pellets kundtjänst finns på plats för att svara på dina frågor gällande beställningar, order eller övriga funderingar. Ring till oss eller fyll i vårt kontaktformulär som du finner längre ned på sidan. Hos oss är det sällan telefonkö och du får snabbt svar på dina frågor.
Är det första gången du besöker vår hemsida? Då vill vi tipsa om våra artiklar där du hittar mycket bra information om tex olika användningsområden för pellets och strö samt problemlösningar för en strulande pelletspanna mm.
Visste du att vi även är medlemmar i Pelletsförbundet? Pelletsförbundet jobbar med att stödja, stärka och stimulera pelletsbranschen. Läs gärna mer på deras hemsida!
För att beställa pellets hos oss så skapar du enkelt ett konto på vår hemsida.
Högst upp i högra hörnet pekar Du på ”logga in” och väljer där ”skapa konto”. Fyll sedan i alla uppgifter – klart att handla!
Saknar du mejladress? Du kan du alltid ringa oss så hjälper vi dig att lägga din order.
När du fyllt i alla dina uppgifter och skickat iväg dem till oss så går din beställning till vår ordermottagning på pelletsfabriken i Röfors, Laxå. Normalt levererar vi hem till dig inom 1-10 arbetsdagar.
Vid tillfälligt förlängda leveranstider gäller inte de normala leveransvillkoren och ersättning för försenad leverans uteblir.
Lördagar, söndagar och övriga röda dagar räknas aldrig med i den uppskattade leveranstiden.
Du behöver inte vara på plats när vi levererar. Våra chaufförer är mycket vana att arbeta själva och det löser sig ofta toppenfint.
I rutan ”Leveransinfo till chaufför” (i webbshopens kassa) beskriver du vart du önskar få din leverans placerad.
Markera gärna platsen med någon typ av skylt!
OBS! Vid beställning av bulk: Ditt pellets förråd/silo ska vara förberett direkt vid beställning (stäng eventuella luckor).
Leverans kan ske från kl 06 till kl 22. Du får ett SMS dagen före, så Du vet att de kommer.
Vid beställning av pellets/spånbalar gäller distans- och hemköpslagen. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit leveransen.
Varan skall vara i lika bra skick som när den levererades, dvs oanvänd och med allt emballage. Om du utnyttjar ångerrätten så står du själv för både frakt och returfrakt.
En beställning som inte hunnits skickas ut bokar du av genom att ringa vår kundtjänst på telefon 0584-444 160 eller maila oss på order@laxapellets.se.
VIKTIGT att detta görs innan Du fått meddelande om att leveransen är på väg för att slippa onödiga avgifter.
Det är till den angivna e-postadressen som orderbekräftelsen skickas när du gjort din beställning. Om du saknar en egen e-postadress och inte vill använda någon annans så finns det många gratistjänster på internet där du kan skaffa en adress, t.ex. Microsofts Hotmail eller Googles Gmail.
Vill du inte skapa en mejladress?
Ring oss så hjälper vi dig att lägga in din order manuellt i vårt system.
Som köpare svarar du för fri framkomlighet till leveransplatsen och att tillfarten är snöröjd och sandad vintertid.
Minimum 3,5 m brett med fri höjd 4,5 m (grenfritt) samt bärighet för tung lastbil.
Leverans sker som regel alltid till Din folkbokförda adress om inget annat överenskommits.
Bulkpellets/Ströpellets bulk är pellets i lösvikt helt enkelt. Bulkpelletsen levereras med hjälp av en bulkbil och blåses in i ditt förråd. (För att beställa detta krävs ett godkänt bulk-förråd med godkänd anslutning).
Pellets är en ömtålig produkt som kräver varsam hantering för att minimera slitage och därmed begränsa mängden smul. Genom att trycksätta ca 0,8-1 bar, förflyttas pelletsen i en slang från vår tankbil till ditt förråd eller silo. Ju kortare slang och avstånd till förrådet desto bättre. Då behövs mindre mängd luft sättas in, vilket ger en skonsammare hantering av din pellets.
Inblåsningsröret skall vid lodrät montering ha avstånd från mark mellan 130 och 150 cm och vid vågrät montering ska avståndet till mark inte överstiga 130 cm.
Vid beställning av bulk finns en rullista med olika viktalternativ. Vill du beställa en vikt som inte finns i rullisten, välj närmsta vikt och lämna en kommentar i anteckningsfältet om exakt vikt och meddela även Laxå Pellets kundtjänst via mejl eller telefon.
Tänk på att den mängd Du beställer ska få plats redan dagen efter Du beställer. Leveranser sker inom 1-10 arbetsdagar.
Laxå Pellets och Laxå Ströprodukter kan du hitta på många platser i hela Sverige. Med hjälp av våra återförsäljare så kan vi med glädje erbjuda pellets och ströprodukter till de flesta.
Du är alltid välkommen att ringa till oss om du är osäker på om vi levererar till just dig!
Vi leverera varken pall eller bulk till Gotland. Där har vi återförsäljare på pall.
Vid köp av 4 pallar eller fler så är frakten gratis.
Fraktkostnad vid köp av färre pallar:
1 pall: 1000:-totalt
2 pall: 750:- totalt
3 pall: 500:- totalt
Vid köp av 3 ton bulk eller mer så är frakten gratis.
Vid köp av mindre mängd bulk är fraktkostnaden:
1,5ton: 1300:-
2,0ton: 850:-
2,5ton: 500:-
2,8ton: 360:-
Det finns två olika alternativ för delbetalning:
3 månader eller 6 månader.
Båda alternativen är räntefria och det enda som tillkommer är en uppläggningsavgift som debiteras på den första delbetalningen.
3 månaders delbetalning kostar 180SEK och 6 månaders delbetalning kostar 360 SEK.
6 månaders delbetalning erbjuds vid minsta leverans av 3 pallar eller 3 ton bulk.
Vid 2 palls-leveranser erbjuds endast 3 månaders delbetalning.
Vid delbetalning av bulk kommer eventuella avvikelser mellan beställd och levererad kvantitet att justeras på den första delbetalningen.
Om betalning uteblir och vi måste skicka en påminnelse, (skickas via Preventia Finans) tillkommer en påminnelseavgift på 60 SEK per påmind faktura. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta med 8 %.
Om betalplanen trots påminnelse inte följs så förfaller hela den resterande skulden (dvs samtliga obetalda delbetalningar) till betalning och lämnas i sin helhet över till inkasso. Då tillkommer indrivningskostnader och räntor från respektive indrivningsföretag/myndighet.
Du kan få din beställning levererad till annan adress men då måste du kontakta vår kundtjänst innan du lägger din order.
Har vi fel leveransadress, och du kontaktar oss i efterhand kan du få betala en så kallad bom-avgift. Det är viktigt att vi har rätt leveransuppgift direkt från det att ordern läggs in.
Vi kollar alltid upp den nya leveransadressen innan vi godkänner bytet. Leverans kan inte ske till lägenheter, garagelängor eller boxadresser.
Har du den digitala brevlådan Kivra så kommer din faktura skickas till den, om du inte har Kivra sedan tidigare så är det enkelt att installera, läs gärna mer här.
Har du inte Kivra kommer fakturan skickas till den E-post som du registrerat hos oss.
Det är viktigt att du kontaktar oss om du bytt mejladress så att vi har korrekta uppgifter till dig.
Vi gör allt vi kan för att du ska vara nöjd med vår service, vårt bemötande och de produkter vi levererar. Trots det kan en situation uppstå där du inte är helt tillfredsställd med vårt åtagande eller vår produkt.
I så fall är vi angelägna om att du kontaktar oss så att vi får möjlighet att rätta till eventuella felaktigheter.
Om din order är skadad eller inte håller rätt kvalitet, vill vi självklart att du kontaktar oss. Detta bör göras skyndsamt efter din leverans, så att vi kan förebygga eventuella följdproblem.
Vi skapar då ett reklamationsärende och tillsammans försöker vi hitta en snabb och rimlig lösning på problemet.
Skriv till oss i formuläret för reklamation eller ring vår kundtjänst: 0584-444160
Bifoga/maila bilder som visar något av det som hänt. Ibland behöver vi också ta prover på pelletsen för att avgöra kvaliteten.
På marknaden idag finns lantbruksströ av många varianter. Vi på Laxå Pellets tillverkar Finspån. Finspån görs av dammreducerat och torkat sågspån från i huvudsak gran, en ren naturprodukt utan tillsatser.
Vårt Finspån har en mycket låg fukthalt som ger både en bra uppsugningsförmåga och minskar risken för att det fryser om det är så att du har lösdrift eller liknande.
Många vi har träffat och pratat med säger att vårt Finspån liknar lantbruksströ.
Laxå Pellets använder engångspall som inte ingår i ett retursystem. Vi hänvisar till CPL 054-85 48 80.
De är ett företag som köper och hämtar upp pallar i hela Sverige. Både hos Dig som privatperson eller företag.
Ring de gärna!
Använd gärna vårt formulär för att kontakta oss så återkommer vi inom kort.
För oss på Laxå Pellets är kundnöjdhet en viktig del av vår verksamhet – både när det gäller att producera värme- och ströpellets med hög kvalitet och vår kundservice.
För oss är kundnöjdhet en viktig del av vår verksamhet. Det är lika viktigt för oss att producera pellets med hög kvalitet som att ha en bra kundservice. Vi är kända för en snabb kundservice utan telefonköer eller olika tryckval. Hos oss får du prata med rätt person direkt och det vi inte vet tar vi snabbt reda på.
Vi uppskattar era tankar och feedback, kontakta gärna oss om just Du har åsikter eller idéer! Laxå Pellets kundtjänst jobbar hela tiden för att utveckla verksamheten.
Vi hoppas så klart att just Du ska känna dig välkommen i vårt varma härliga pellets-gäng!