Laxå Pellets Kundtjänst

Välkommen till oss!

Vi på Laxå Pellets kundtjänst finns på plats för att svara på dina frågor gällande beställningar, order eller övriga funderingar. Ring till oss eller fyll i vårt kontaktformulär som du finner längre ned på sidan. Hos oss är det sällan telefonkö och du får snabbt svar på dina frågor.

Är det första gången du besöker vår hemsida? Då vill vi tipsa om våra artiklar, här hittar du mycket bra information.

Visste du att vi även är medlemmar i Pelletsförbundet? Pelletsförbundet jobbar med att stödja, stärka och stimulera pelletsbranschen. Läs gärna mer på deras hemsida!

Jennie Ekström

Kundtjänst
order@laxapellets.se

Öppettider

Vår kundtjänst hjälper dig gärna!
Tel: 0584 – 444 160

Kundtjänstens öppettider är
Mån – Tor: 08.00 –  16.00

Fredagar: 08:00 – 15:00

Lunchstängt 12:00 – 13:00

Frågor & Svar

+
Hur gör jag en beställning?

För att beställa pellets hos oss så skapar du enkelt ett konto på vår hemsida. Saknar du mejladress? Du kan du alltid ringa oss så hjälper vi dig att lägga din order.

+
Hur lång är leveranstiden?

När du fyllt i alla dina uppgifter och skickat iväg dem till oss så går din beställning till vår ordermottagning på pelletsfabriken i Röfors, Laxå.  Normalt levererar vi hem till dig inom 10 arbetsdagar.

Vid tillfälligt förlängda leveranstider gäller inte de normala leveransvillkoren och ersättning för försenad leverans uteblir.

+
Måste jag vara hemma när min pellets levereras?

Du behöver inte vara på plats när vi levererar din pellets. I rutan ”leveransinfo” i beställnings formuläret beskriver du vart du önskar få din leverans placerad. pellets.

2. Vid beställning av bulk: Ditt pellets förråd ska vara förberett vid beställning (stäng eventuella luckor).

+
Har jag någon ångerrätt när jag beställt?

Vid beställning av pellets gäller distans- och hemköpslagen. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din pellets. Varan skall vara i lika bra skick som när den levererades, dvs oanvänd och med emballage. Om du utnyttjar ångerrätten så står du själv för både frakt och returfrakt.
En beställning som inte hunnits skickas ut bokar du av genom att ringa vår kundtjänst på telefon 0584-444 160 eller maila oss på order@laxapellets.se.

+
Varför krävs det att jag har en e-postadress när jag beställer?

Det är till den angivna e-postadressen som orderbekräftelsen skickas när du gjort din beställning. Om du saknar en egen e-postadress och inte vill använda någon annans så finns det många gratistjänster på internet där du kan skaffa en adress, t.ex. Microsofts Hotmail eller Googles Gmail.

Vill du inte skapa en mejladress? Ring oss så hjälper vi dig att lägga in din order och du får bekräftelsen via posten istället.

+
Vilka är förutsättningarna för att få en leverans av pellets?

Som köpare svarar du för fri framkomlighet till leveransplatsen och att tillfarten är snöröjd och sandad vintertid. Minimum 3,5 m brett med fri höjd 4,5 m (grenfritt) samt bärighet för tung lastbil.

+
Vad är bulk?

Bulkpellets är pellets på lösvikt helt enkelt. Bulkpelletsen levereras med hjälp av en bulkbil och blåses in i ditt förråd. ( För att beställa detta krävs ett godkänt bulk-förråd).

Pellets är en ömtålig produkt som kräver varsam hantering för att minimera slitage och därmed begränsa mängden smul. Genom att trycksätta ca 0,8-1 bar, förflyttas pelletsen i en slang från vår tankbil till ditt förråd eller silo. Ju kortare slang och avstånd till förrådet desto bättre. Då behövs mindre mängd luft sättas in, vilket ger en skonsammare hantering av din pellets.

+
Vad behöver man tänka på vid bulkleverans?
  • Ditt förråd/silo måste vara stängt när din beställning är gjord
  • Det måste kunna ta emot och rymma beställd mängd
  • Ha ett avluftningsrör så att luften som blåsts in vid leverans kan komma ut
  • Vara rengjort.
  • Skydda pelletsen från fukt, vara tätt, erhålla ventilation och bra avluftning.

Inblåsningsröret skall vid lodrät montering ha avstånd från mark mellan 130 och 150 cm och vid vågrät montering ska avståndet till mark inte överstiga 130 cm.

+
Kan jag beställa annan vilkt på bulk?

Vid beställning av bulk finns en rullista med olika viktalternativ. Vill du beställa en vikt som inte finns i rullisten, välj närmsta vikt och lämna en kommentar i anteckningsfältet om exakt vikt och meddela även Laxå Pellets kundtjänst via mejl eller telefon.

+
Levererar ni i mitt område?

Laxå Pellets kan du hitta på många platser i hela Sverige. Med hjälp av våra återförsäljare så kan vi med glädje erbjuda pellets till de flesta.

Du är alltid välkommen att ringa till oss om du är osäker på om vi levererar till just dig!

Vi leverera varken pall eller bulk till Gotland. Där har vi återförsäljare på pall.

+
Tillkommer det frakt vid köp av pall?

Vid köp av 4 pallar eller fler så tillkommer inte någon frakt.

1 pall: 1000:-totalt

2 pall: 750:- totalt

3 pall: 500:- totalt

+
Tillkommer det frakt vid köp av bulk?

Vid köp av 3 ton bulk eller mer så tillkommer inte någon frakt.

1,5ton: 1300:-

2,0ton: 850:-

2,5ton: 500:-

2,8ton: 360:-

+
Kan jag delbetala min pellets?

Det finns två olika delbetalningsalternativ, delbetalning på 3 månader eller delbetalning på 6 månader. Båda betalningsalternativen är räntefria och det enda som tillkommer är en delbetalningsavgift om
59 SEK per faktura. 6 månaders delbetalning erbjuds vid leveranser från 3 pall eller 3 ton bulk. Vid
2 palls-leveranser erbjuds endast 3 månaders delbetalning.

Vid delbetalning av bulkleveranser kommer eventuella avvikelser mellan beställd och levererad kvantitet att justeras på den första delbetalningsfakturan.

Om betalning uteblir och vi måste skicka en påminnelse tillkommer en påminnelseavgift om 60 SEK per påmind faktura. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta med 8 %.

Om betalplanen inte följs enligt överenskommelse förfaller hela den resterande skulden till betalning och lämnas över till inkasso. Då tillkommer indrivningskostnader och räntor från respektive indrivningsföretag/myndighet.

+
Kan jag få pelletsen levererad till en annan adress?

Du kan får pelletsen levererad till annan adress men då måste du kontakta vår kundtjänst innan du lägger din order. Har vi fel leveransadress och du kontaktar oss i efterhand kan du får betala en så kallad bom-avgift. Det är viktigt att vi har rätt leveransuppgift från det att ordern läggs in.

+
Kan man få E-faktura?

Har du den digitala brevlådan Kivra så kommer din faktura skickas till den, om du inte har Kivra sedan tidigare så är det enkelt att installera, läs gärna mer här.
Har du inte Kivra kommer fakturan skickas till den E-post som du registrerat hos oss.
Det är viktigt att du kontaktar oss om du bytt mejladress så att vi har korrekta uppgifter till dig.

+
Reklamera pellets

Vi gör allt vi kan för att du ska vara nöjd med vår service, vårt bemötande och de produkter vi levererar. Trots det kan en situation uppstå där du inte är helt tillfredsställd med vårt åtagande, en reklamation. I så fall är vi angelägna om att du kontaktar oss så att vi får möjlighet att rätta till eventuella felaktigheter. Om din order är skadad eller inte håller rätt kvalitet, vill vi att du kontaktar oss. Skriv till oss i kontakt formuläret eller ring vår kundtjänst:  0584-444160

Kontakta oss

Använd gärna vårt formulär för att kontakta oss så återkommer vi inom kort.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Jennie Ekström

Kundtjänst
order@laxapellets.se

Kicki Nykvist

Försäljningschef
kicki.nykvist@laxapellets.se

Maria Hård

Ekonomichef
maria.hard@laxapellets.se

Tomas Stenlund

Produktion och Logistikchef
tomas.stenlund@laxapellets.se

Kent Torwald

VD
kent.torwald@laxapellets.se

Ludde

Praktikant

Kundnöjdhet Laxå Pellets kundtjänst

För oss är kundnöjdhet en viktig del av vår verksamhet. För oss är det lika viktigt att producera pellets med hög kvalitet som att ha en bra kundservice.
Vi är kända för en snabb kundservice utan telefonköer eller olika tryckval. Hos oss får du prata med rätt person direkt och det vi inte vet tar vi snabbt reda på.
Vi uppskattar era tankar och feedback, kontakta gärna oss om just du har åsikter eller idéer! Laxå Pellets kundtjänst jobbar hela tiden för att utveckla verksamheten.
Vi hoppas så klart att just du ska känna dig välkommen i vårt varma härliga pellets-gäng!

Laxå Pellets Kundtjänst